Auteur:  
Tous :: A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z 
Tous :: S., ... , Schnittker, Selbom, Senécal, ... , Stoetzel 

2016

Armand F. et Saboundjian R.
(2016)
«Enseigner les stratégies cognitives de lecture au moyen de l’enseignement réciproque auprès d’élèves allophones»
,
Revue de l’Association Québécoise des Enseignants de Français Langue Seconde
33: 133-147 (RAC)
Bélanger A., Carrière Y. et Sabourin P.
(2016)
«Understanding Employment Participation of Older Workers: the Canadian Perspectives»
,
Canadian Public Policy
42 (1): 94-109 (RAC)
de la Sablonnière R., Amiot C.E., Cárdenas D., Sadykova N., Gorborukova G. L. et Huberdeau M.-H.
(2016)
«Testing the subtractive pattern of cultural identification»
,
European Journal of Social Psychology
: 441-454 (RAC)
Steinbach M., Vatz Laaroussi M. et Potvin M.
(2016)
«Accueillir de jeunes réfugiés en région: la formation générale des adultes comme alternative scolaire?»
,
Alterstice, Revue internationale de la recherche interculturelle
5 (2): 99-108 (RAC)

2015

Acem E. et Saris A.
(2015)
«Contrat d’arrangements préalables de services funéraires et de sépulture»
,
Jurisclasseur Québec, coll. « Droit des affaires », Droit de la consommation et de la concurrence, fasc. 19
: 40 p (feuilles mobiles) (RAC)
Amiot C.E., de la Sablonnière R., Smith L.G.E. et Smith J.R.
(2015)
«Capturing Changes in Social Identities over Time and How They Become Part of the Self-concept»
,
Social & Personality Psychology Compass
9 (4): 171-187 (RAC)
Armand F., Pelletier M., St-Hilaire L. et Gosselin-Lavoie C.
(2015)
«Littérature jeunesse et interactions orales. Discuter de la diversité linguistique et culturelle, de la différence, du rejet, du racisme»
,
Québec français
174: 21-23 (RSC)
Borri-Anadon C., Savoie-Zajc L. et Lebrun M.
(2015)
«Pratiques évaluatives des orthophonistes scolaires à l’égard des élèves de minorités culturelles: différenciation, uniformisation et normalisation»
,
Recherches & Éducations
14: 81-92 (RAC)
Bourhis R.Y., Moise L.C., Perreault S. et Senécal S.
(2015)
«Towards an interactive acculturation model: A social psychological approach. Electronic Issue on the ten most frequently cited articles of the International Journal of Psychology»
,
International Journal of Psychology
(50th Anniversary Issue) (RAC)
Rahm J., Martel-Reny M.-P. et Simard V.
(2015)
«"J’aime jardiner et rapporter quelque chose à la maison." Le jardin botanique comme outil de développement des jeunes»
,
Éducation et Francophonie
XLIII (1): 80-96 (RAC)
Sabourin P. et Bélanger A.
(2015)
«La dynamique des substitutions linguistiques au Canada. (aussi publié en anglais sous le titre de The Dynamics of Language Shifts in Canada)»
,
Population
70 (4): 771-803 (IF: 1,342) (RAC)
Sabourin P. et Bélanger A.
(2015)
«Microsimulation of Languages Dynamics in a Multilingual region with High Immigration»
,
International Journal of Microsimulation
8 (1): 67-96 (IF 2013: 0,3) (RAC)
Sioufi R., Bourhis R.Y. et Allard R.
(2015)
«Vitality and ethnolinguistic attitudes of Acadians, Franco-Ontarians and Francophone Quebecers: two or three solitudes in Canada’s bilingual belt?»
,
Journal of Multilingual and Multicultural Development
37 (4): 385-401 (RAC)
Tetreault S., Desmarais C., Marier-Deschênes P., St-Germain D., Rachédi L., McLaughlin D., Rogers É., Piérart G., Gulfi A. et St-Pierre M.-C.
(2015)
«Communication entre intervenants oeuvrant auprès de l’enfant d’âge préscolaire et les familles immigrantes: étude de la portée»
,
Revue francophone de la déficience intellectuelle
25: 176-192 (RAC)

2014

Amiot C.E., Sansfaçon S. et Louis W.R.
(2014)
«How normative and social identification processes predict self-determination to engage in derogatory behaviours against outgroup hockey fans»
,
European Journal of Social Psychology
44 (3): 216-230 (RAC)
Armand F., Maynard C., Saboundjian R. et Venne E.
(2014)
«Accueillir les élèves immigrants en situation de grand retard scolaire: tout un défi!»
,
Québec français
171: 24-25 (RSC)
Dusi P., Messetti G. et Steinbach M.
(2014)
«Skills, Attitudes, Relational Abilities & Reflexivity: Competencies for a Multicultural society»
,
Procedia - Social and Behavioral Sciences
112: 538-547 (RAC)
Dusi P., Steinbach M. et Gonzalez Falcon I.
(2014)
«Integration in Italian Primary schools: immigrant children’s voices»
,
The European Journal of Social & Behavioural Sciences
9 (2): 1393-1402 (RAC)
Massoglia M., Paré P.-P., Schnittker J. et Gagnon A.
(2014)
«The relationship between incarceration and precocious mortality: General and gender-specific evidence»
,
Social Science Research
46: 142-154 (RAC)
Molenberghs P., Bosworth R., Nott Z., Louis W.R., Smith J.R., Amiot C.E., Vohs K.D. et Decety J.
(2014)
«The Influence of Group Membership and Individual Differences in Psychopathy and Perspective Taking on Neural Responses When Punishing and Rewarding Others»
,
Human Brain Mapping
35 (10): 4989-4999 (RAC)
Sansfaçon S. et Amiot C.E.
(2014)
«The impact of group norms and behavioral congruence on the internalisation of an illegal behavior»
,
Group Dynamics: Theory, Research, and Practice.
18 (2): 174-188 (RAC)
Saris A. et Daoust S.
(2014)
«La Polygamie, une pratique préjudiciable en soi pour les enfants? impacts en droit pénal, en droit civil et en droit de la protection de la jeunesse»
,
Annuaire Droit et religions (PU d’Aix-Marseille)
7: 547-572 (RAC)
Steinbach M.
(2014)
«Competing discourses in the ongoing identity construction of adult immigrants»
,
Discourse-Studies in the Cultural Politics of Education
35 (1): 104-115 (RAC)
Steinbach M. et Kazarloga V.
(2014)
«Square-headed Frogs and World Citizens: Attitudes and Identities of ESL Teacher Candidates in Quebec»
,
Journal of Language, Identity and Education
13 (5): 319-334 (RAC)

2013

Amiot C.E., S. Sansfaçon et Louis W.R.
(2013)
«Investigating the Motivations Underlying Harmful Social Behaviors and the Motivational Nature of Social Norms»
,
Journal of Applied Social Psychology
(RAC)
Amiot C.E., Sansfaçon S. et Louis W.R.
(2013)
«Uncovering Hockey Fans' Motivations Behind their Derogatory Behaviors and How these Motives Predict Psychological Well-being and Quality of Social Identity»
,
Psychology of Sport and Exercise
14 (3): 379-388 (RAC)
Bélanger A. et Sabourin P.
(2013)
«De l'interprétation des indicateurs linguistiques du recensement canadien»
,
Cahiers québécois de démographie
42 (1): 167-177 (RAC)
Bourhis R.Y., Sioufi R. et El-Geledi S.
(2013)
«Québécois Francophone attitudes towards women wearing the hijab and niqab: Implications for the "Charte des valeurs québécoises"»
,
Canadian Diversity/Diversité canadienne
10 (2): 15-21 (RSC)
Charest É., Chicha M.-T. et Singh P.
(2013)
«Affirmative Action in Quebec and India: An Assessment of Outcomes and Unexpected Consequences»
,
Diversité canadienne/Canadian Diversity
10 (1): 114-119 (RSC)
Gidrol-Mistral G. et Saris A.
(2013)
«La construction par la doctrine dans les manuels de droit civil français et québécois du statut juridique de l’embryon humain - Volet 1: la maxime "infans inconceptus"»
,
Revue de droit de l'Université de Sherbrooke (RDUS)
43: 209-341 (RAC)
Low B. et Sonntag E.
(2013)
«Towards a Pedagogy of Listening: Teaching and Learning from Life Stories of Human Rights Violations»
,
Journal of Curriculum Studies
45 (6): 768-789 (RAC)
Rose D., Germain A., Bacqué M.-H., Bridge G., Fijalkow Y. et Slater T.
(2013)
«"Social Mix" and Neighbourhood Revitalization in a Transatlantic Perspective: Comparing Local Policy Discourses and Expectations in Paris (France), Bristol (UK) and Montréal (Canada)»
,
International Journal of Urban and Regional Research
37 (2): 430-450 (RAC)
Smith L.G.E., Amiot C.E., Smith J.R. et Callan V.J.
(2013)
«The Social Validation and Coping Model of Organizational Identity Development: A Longitudinal Test»
,
Journal of Management
39 (7): 1952-1978 (RAC)
Steinbach M. et Grenier N.
(2013)
«"Nous autres aussi on aimerait ça garder notre culture": les attitudes des élèves de la société d'accueil envers les élèves issus de l'immigration»
,
Revue des sciences de l'éducation de McGill
48 (1): 183-202 (RAC)

2012

Amiot C.E., Sanfaçon S., Louis W.R. et Yelle M.
(2012)
«Can Intergroup Behaviors Be Emitted Out of Self-determined Reasons?: Testing the Role of Group Norms and Behavioral Congruence in the Internalisation of Discrimination and Parity Behaviors»
,
Personality and Social Psychology Bulletin
38 (1): 63-76 (RAC)
Auger É., de la Sablonnière R., Sabourin M. et Newton G.
(2012)
«Author’s response: Facilitating open access in the behavioral sciences»
,
Data Science Journal
11: 9-28 (RAC)
Bilge S. et Scheibelhofer P.
(2012)
«Unravelling the New Politics of Racialised Sexualities: Introduction»
,
Journal of Intercultural Studies
33 (3): 255-259 (RAC)
de la Sablonnière R., Auger É., Sabourin M. et Newton G.
(2012)
«Facilitating data sharing in the behavioral sciences»
,
Data Science Journal
11: 29-43 (RAC)
de la Sablonnière R., Auger É., Sabourin M. et Newton G.
(2012)
«Facilitating Open Access in the Behavioral Sciences»
,
Data Science Journal
(11): 9-28 (RAC)
Dusi P., Steinbach M. et Messetti G.
(2012)
«Citizenship Education in Multicultural Society: Teachers’ Practices»
,
Procedia - Social and Behavioral Sciences
69: 1410-1419 (RAC)
Lavoie C., Sarkar M., Mark M.-P. et Jenniss B.
(2012)
«Multiliteracies Pedagogy in Indigenous Language Teaching: An Example from an Innu Community in Quebec»
,
Canadian Journal of Native Education
35 (1): 194-210 (RSC)
Low B. et Sarkar M.
(2012)
«Le plurilinguisme dans les cultures populaires, un terrain inexploré? L’étude du langage mixte du rap montréalais en guise d’exemple»
,
Kinéphanos
3 (1): 20-47 (RAC)
Low B. et Sarkar M.
(2012)
«On va vivre on va die et tout ca: Un regard sociolinguistique sur l’état du rap plurilingue à Montreal»
,
Kinephanos
3 (1): 20-47 (RAC)
Rousseau C., Armand F., Laurin-Lamothe A., Gauthier M.-F. et Saboundjian R.
(2012)
«A Pilot Project of School-based Intervention Integrating Drama and Language Awareness»
,
Child and Adolescent Mental Health
17 (1) (RAC)
Simon P. et Piché V.
(2012)
«Accounting for ethnic and racial diversity: the challenge of enumeration»
,
Ethnic and Racial Studies
35 (8): 1357-1365 (RAC)
Smith L.G.E., Amiot C.E., Callan V.J., Terry D.J et Smith J.R.
(2012)
«Getting New Staff to Stay: The Mediating Role of Organizational Identification.»
,
British Journal of Management
23 (1): 45-64 (RAC)
Steinbach M.
(2012)
«Competing Discourses in the Ongoing Identity Construction of Adult Immigrants»
,
Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education
35 (1) (RAC)
Steinbach M.
(2012)
«Élargir les perspectives interculturelles des futurs enseignants»
,
Revue des sciences de l'éducation de McGill
47 (2): 153-170 (RAC)
Steinbach M.
(2012)
«Integrating Secondary Students of Immigrant Origins in the Eastern Townships: How Warm Is the Welcome?»
,
Revue d'études des Cantons-de-l'Est / Journal of Eastern Townships Studies (RECE/JETS)
(39): 41-54 (RAC)
Steinbach M.
(2012)
«Obstacles to Change in Teacher Education in Trinidad and Tobago»
,
International Education Journal: Comparative Perspectives
11 (1): 69-81 (RAC)
Vachon D., Selbom M., Ryder A.G., Miller J. et Bagby R.
(2012)
«A Five-Factor Model Description of Depressive Personality Disorder»
,
Journal of Personality Disorders
23: 447-465 (RAC)

2011

Amiot C.E. et Sanfaçon S.
(2011)
«Motivations to Identify with Social Groups: A look at Their Positive and Negative Consequences»
,
Group Dynamics: Theory, Research, and Practice
15 (2): 105-127 (RAC)
Bélanger A. et Sabourin P.
(2011)
«Mesures et déterminants des substitutions linguistiques»
,
Cahiers québécois de démographie
40 (1): 5-12 (RAC)
Bélanger A., Sabourin P. et Lachapelle R.
(2011)
«Une analyse des déterminants de la mobilité linguistique intergénérationnelle des immigrants allophones au Québec»
,
Cahiers québécois de démographie
40 (1): 113-138 (RAC)
de la Sablonnière R., Auger É., Sadykova N. et Taylor D.
(2011)
«When the "We" Impacts How I Feel about Myself: Effect of Temporal Collective Relative Deprivation on Personal Well-being in the Context of Dramatic Social Change in Kyrgyzstan»
,
European Psychologist
15: 271-282 (RAC)
Saris A. et Amor S.
(2011)
«Femmes musulmanes et divorce à Montréal: fatalité subie ou liberté acquise?»
,
Revue scientifique de l’AIFI
5 (2): n.d. (RAC)

2010

Bélanger A., Morency J. D. et Spielauer M.
(2010)
«A Microsimulation Model to Study the Interaction between Fertility and Union Formation and Dissolution: An Application to Canada and Quebec»
,
Canadian Studies in Population
37 (3-4): 339-373 (RAC)
Jarvis G. E., Toniolo I., Ryder A.G., Sessa F. et Cremonese C.
(2010)
«High Rates of Psychosis for Black Inpatients in Montreal and Padua: Different Contexts, Similar Findings»
,
Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology
(RAC)
Laplante B., Sabourin P. et Bélanger A.
(2010)
«Langue et scolarité: Rien d’anormal»
,
L’Action nationale
C (3): 68-76 (RSC)
Montgomery C., Le Gall J. et Stoetzel N.
(2010)
«Les familles maghrébines au Québec: mobilisation des liens transnationaux et cycle de vie»
,
Lien social et Politiques
64: 79-93 (RAC)
Saint-Amour M. et Ledent J.
(2010)
«Attraction et rétention des immigrants récents hors Montréal: une analyse longitudinale par cohorte d'arrivée au Québec (1992, 1996, 2000 et 2004)»
,
Cahiers québécois de démographie
39 (1): 59-90 (RAC)
Steinbach M.
décembre (2010)
«"Eux autres versus nous autres": Adolescent Students'views on the Integration of Newcomers»
,
Intercultural Education
21 (6): 535-547 (RAC)
Steinbach M.
(2010)
«"Quand je sors d’accueil": Linguistic Integration of Immigrant Adolescents in Quebec Secondary Schools»
,
Language, Culture and Curriculum
23 (2): 95-107 (RAC)
Vatz Laaroussi M. et Steinbach M.
(2010)
«Des pratiques interculturelles dans les écoles des régions du Québec: un modèle à inventer»
,
Recherches en Éducation
9: 43-55 (RAC)

2009

Bourhis R.Y., Barrette G., El-Geledi S. et Schmidt R.
(2009)
«Acculturation Orientations and Social Relations between Immigrants and Host Community Members in California»
,
Journal of Cross-Cultural Psychology
40: 443-467 (RAC)
de la Sablonnière R., Taylor D. M., Perozzo C. et Sadykova N.
(2009)
«Reconceptualizing Relative Deprivation in the Context of Dramatic Social Change: The Challenge Confronting the People of Kyrgyzstan»
,
European Journal of Social Psychology
39: 325-345 (RAC)