Auteur:  
Tous :: A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z 
Tous :: Aboubacar, ... , André, Annahatak, Anson, ... , Azurmendi 

2016

Arias-Valenzuela M., Amiot C.E. et Ryder A.
(2016)
«Which One to Take On? International Students’ Identity Acquisition in the Hyperdiversity of Montreal»
,
Canadian Ethnic Studies/Études ethniques au Canada
48 (1): 123-140 (RAC)
Armand F., Gosselin-Lavoie C. et Combes É.
(2016)
«Littérature jeunesse: bib_domain_modelliographie sélective sur la diversité linguistique et culturelle, les processus migratoires, les différences, le racisme»
,
Nouvelle Revue Synergies Canada
9: 1-5 (RSC)
Armand F. et Saboundjian R.
(2016)
«Enseigner les stratégies cognitives de lecture au moyen de l’enseignement réciproque auprès d’élèves allophones»
,
Revue de l’Association Québécoise des Enseignants de Français Langue Seconde
33: 133-147 (RAC)
Aubin R., Amiot C.E. et Boyte-Fontaine C.
(2016)
«The Impact of Group Power and its Perceived Stability on Hope and Collective Action: Applying the Concept of Hopelessness at the Collective Level of Analysis»
,
Group Dynamics: Theory, Research, and Practice
20 (2): 105-119 (RAC)
de la Sablonnière R., Amiot C.E., Cárdenas D., Sadykova N., Gorborukova G. L. et Huberdeau M.-H.
(2016)
«Testing the subtractive pattern of cultural identification»
,
European Journal of Social Psychology
: 441-454 (RAC)
Lory M.-P. et Armand F.
(2016)
«Éveil aux langues et évolution des représentations sur le répertoire linguistique d'élèves plurilingues»
,
Alterstice
6 (1): 27-38 (RAC)
Parker S. L., Jimmieson N.L. et Amiot C.E.
(2016)
«Reactions to Changes in Work Control: Implications for Self-Determined and Non-Self-Determined Individuals»
,
Journal of Occupational Health Psychology
(RAC)
Perozzo C., de la Sablonnière R., Auger É. et Caron-Diotte M.
(2016)
«Social identity change in response to discrimination»
,
British Journal of Social Psychology
(RAC)
Yampolsky M. A., Amiot C.E. et de la Sablonnière R.
(2016)
«The Multicultural Identity Integration Scale (MULTIIS): Developing a comprehensive measure for configuring one’s multiple cultural identities within the self»
,
Cultural Diversity and Ethnic Minority Psychology
22 (2): 166-184 (RAC)

2015

Acem E. et Saris A.
(2015)
«Contrat d’arrangements préalables de services funéraires et de sépulture»
,
Jurisclasseur Québec, coll. « Droit des affaires », Droit de la consommation et de la concurrence, fasc. 19
: 40 p (feuilles mobiles) (RAC)
Amiot C.E. et Bastian B.
(2015)
«Toward a Psychology of Human-Animal Relations»
,
Psychological Bulletin
141 (1): 6-47 (IF 2015: 14,392) (RAC)
Amiot C.E., de la Sablonnière R., Smith L.G.E. et Smith J.R.
(2015)
«Capturing Changes in Social Identities over Time and How They Become Part of the Self-concept»
,
Social & Personality Psychology Compass
9 (4): 171-187 (RAC)
Armand F.
(2015)
«Pourquoi l’éducation inclusive en maternelle? Les jeunes enfants sont-ils "racistes"?»
,
Revue préscolaire
52 (3): 21-23 (RSC)
Armand F. et Maraillet É.
(2015)
«Quelques principes clés de l'enseignement du vocabulaire chez les enfants allophones, bilingues et plurilingues»
,
Québec français
175: 48-51 (RSC)
Armand F., Pelletier M., St-Hilaire L. et Gosselin-Lavoie C.
(2015)
«Littérature jeunesse et interactions orales. Discuter de la diversité linguistique et culturelle, de la différence, du rejet, du racisme»
,
Québec français
174: 21-23 (RSC)
Gagnon A., Acosta E., Madrenas J. et Miller M. S.
(2015)
«Is Antigenic Sin always original? Re-examining the evidence regarding circulation of a human H1 influenza virus immediately prior to the 1918 Spanish Flu»
,
PLOS Pathogens
11 (3) (RAC)
Gosselin-Lavoie C. et Armand F.
(2015)
«Favoriser l’entrée dans l’écrit chez les jeunes enfants allophones»
,
Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation
11 (2): 94-101 (RAC)
Larranaga N., Garcia I, Azurmendi M.J. et Bourhis R.Y.
(2015)
«Identity and acculturation: interethnic relations in the Basque autonomous Community»
,
Journal of Multilingual and Multicultural Development
37 (2): 131-149 (RAC)
Louis W. R., Amiot C.E. et Thomas E. F.
(2015)
«Collective harmdoing: Developing the perspective of the perpetrator»
,
Peace and Conflict: Journal of Peace Psychology
21 (3): 306-312 (RAC)
Maynard C. et Armand F.
(2015)
«Rapport à l’écrit et engagement dans la littératie en contexte de langue seconde»
,
Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation
6 (2): 72-80 (RAC)
Papazian-Zohrabian G., Rousseau C., Roy D., Arauz M. J. et Laurin-Lamothe A.
(2015)
«La santé mentale a l'école: «Apprivoiser la complexité!» Évaluation d'une formation-accompagnement»
,
Revue canadienne de l'éducation
38 (1) (RAC)
Sioufi R., Bourhis R.Y. et Allard R.
(2015)
«Vitality and ethnolinguistic attitudes of Acadians, Franco-Ontarians and Francophone Quebecers: two or three solitudes in Canada’s bilingual belt?»
,
Journal of Multilingual and Multicultural Development
37 (4): 385-401 (RAC)
Yampolsky M. A., Amiot C.E. et de la Sablonnière R.
(2015)
«The Multicultural Identity Integration Scale (MULTIIS): Developing a comprehensive measure for configuring one’s multiple cultural identities within the self»
,
Cultural Diversity and Ethnic Minority Psychology
22 (2): 166-184 (RAC)

2014

Amiot C.E., Sansfaçon S. et Louis W.R.
(2014)
«How normative and social identification processes predict self-determination to engage in derogatory behaviours against outgroup hockey fans»
,
European Journal of Social Psychology
44 (3): 216-230 (RAC)
Arcand S. et Najari M.
(2014)
«La quête de reconnaissance professionnelle d’immigrants favorisant l’usage de l’anglais dans la région de Montréal: entre dissonances et ressemblances»
,
Recherches sociographiques
55 (3): 485-510 (RAC)
Armand F.
(2014)
«Diversité linguistique et formation initiale et continue des enseignants: l’expérience québécoise»
,
Canadian Diversity/Diversité canadienne
11 (2): 119-124 (RSC)
Armand F., Combes É., Boyadjiéva G., Petreus M. et Vatz Laaroussi M.
(2014)
«Écrire en langue seconde. Les textes identitaires plurilingues»
,
Québec français
173: 25-27 (RSC)
Armand F., Hardy M.H. et Lemay B.
(2014)
«Le soutien en langue maternelle: une approche novatrice pour les élèves allophones en difficulté!»
,
Québec français
172: 23-24 (RSC)
Armand F., Maynard C., Saboundjian R. et Venne E.
(2014)
«Accueillir les élèves immigrants en situation de grand retard scolaire: tout un défi!»
,
Québec français
171: 24-25 (RSC)
Kanouté F., Charette J., André J. V., Rachédi L. et Rahm J.
(2014)
«Les dynamiques d’établissement, les enjeux scolaires et les ressources communautaires. Le point de vue de parents d’origine haïtienne et d’intervenants»
,
Diversité urbaine
14 (2): 31-50 (RAC)
Le T.H. et Armand F.
(2014)
«Enseigner des expressions figées métaphoriques françaises avec l’approche de traduction/comparaison à des apprenants vietnamiens»
,
Revue canadienne de linguistique appliquée
17 (2): 23-44 (RAC)
Louis W.R., Mavor K., La Macchia S. et Amiot C.E.
(2014)
«Social Justice and Psychology: What Is, and What Should Be.»
,
Journal of Theoretical & Philosophical Psychology
34 (1): 14-27 (RAC)
Molenberghs P., Bosworth R., Nott Z., Louis W.R., Smith J.R., Amiot C.E., Vohs K.D. et Decety J.
(2014)
«The Influence of Group Membership and Individual Differences in Psychopathy and Perspective Taking on Neural Responses When Punishing and Rewarding Others»
,
Human Brain Mapping
35 (10): 4989-4999 (RAC)
Sansfaçon S. et Amiot C.E.
(2014)
«The impact of group norms and behavioral congruence on the internalisation of an illegal behavior»
,
Group Dynamics: Theory, Research, and Practice.
18 (2): 174-188 (RAC)

2013

Aboubacar S. A. et Zhu N.
(2013)
«Episodes of Non-employment among Immigrants from Developing Countries in Canada»
,
Canadian Studies in Population
40 (1-2): 9–22 (RAC)
Aiello G., Bakshi S., Bilge S., Kahaleole Hall L., Johnston L., Pérez K. et Chávez K.
(2013)
«Here, and Not Yet Here: A Dialogue at the Intersection of Queer, Trans, and Culture»
,
Journal of International and Intercultural Communication
6 (2): 96-113 (RAC)
Amiot C.E. et Aubin R. M.
(2013)
«Why and How Are You Attached to Your Social Group? Investigating Different Forms of Social Identification»
,
British Journal of Social Psychology
52 (3): 563-586 (RAC)
Amiot C.E., S. Sansfaçon et Louis W.R.
(2013)
«Investigating the Motivations Underlying Harmful Social Behaviors and the Motivational Nature of Social Norms»
,
Journal of Applied Social Psychology
(RAC)
Amiot C.E., Sansfaçon S. et Louis W.R.
(2013)
«Uncovering Hockey Fans' Motivations Behind their Derogatory Behaviors and How these Motives Predict Psychological Well-being and Quality of Social Identity»
,
Psychology of Sport and Exercise
14 (3): 379-388 (RAC)
Armand F.
(2013)
«Former les futurs enseignants à œuvrer en contextes de diversité: une priorité au Québec»
,
Québec français
168: 83-85 (RSC)
Armand F., Lory M.P. et Rousseau C.
(2013)
«Les histoires, ça montre les personnes dedans, les feelings. Pas possible si pas de théâtre»
,
Revue de linguistique et de didactique des langues
48: 37-45 (RAC)
de la Sablonnière R., Aubin R. et Amiot C.E.
(2013)
«Le processus d’intégration des identités culturelles: la réalité des immigrants»
,
Revue Québécoise de Psychologie
34: 247-268 (RAC)
de la Sablonnière R., Aubin R. M. et Amiot C.E.
(2013)
«Le processus d’intégration des identités culturelles: La réalité des migrants»
,
Revue Québécoise de Psychologie
34 (1): 249-270 (RAC)
de la Sablonnière R., Auger É., Taylor D. M. et Crush J.
(2013)
«Social change in South Africa: A historical approach to relative deprivation»
,
British Journal of Social Psychology
52 (4): 703-725 (RAC)
Geoffroy N., Dufresne L. et Armand F.
(2013)
«L’éveil aux langues au primaire: un outil pour apprendre»
,
Québec français
169: 76-77 (RSC)
LeBlanc M. N., Audet-Gosselin L. et Gomez-Perez M.
(2013)
«Les ONG confessionnelles en Afrique de l'Ouest: un équilibre précaire entre prosélytisme et professionnalisme au Burkina Faso»
,
Canadian Journal of Development Studies / Revue canadienne d'études du développement
34 (2): 236-256 (RAC)
Ledent J., Aman C., Garnett B., Murdoch J., Walters D. et Mc Andrew M.
(2013)
«Academic Performance and Educational Pathways of Young Allophones: A Comparative Multivariate Analysis of Montreal, Toronto and Vancouver»
,
Canadian Studies in Population
40 (1-2): 35-56 (RAC)
Mc Andrew M. et Arcand S.
(2013)
«Quebec Immigration, Integration and Interculturalism Policy: A Critical Assessment / La politique québécoise d’immigration, d’intégration et d’interculturalisme: Un bilan critique»
,
Diversité canadienne/Canadian Diversity
10 (1): 16-21 (RSC)
Mc Andrew M., Ledent J., Murdoch J., Ait-Said R. et Balde A.
(2013)
«Le profil et le cheminement scolaire des jeunes québécois issus de l’immigration au secondaire: un portrait statistique»
,
Cahiers québécois de démographie
42 (1): 35-55 (RAC)
Parker S. L., Jimmieson N. L. et Amiot C.E.
(2013)
«Self-determination, Control, and Reactions to Changes in Workload: A work Simulation»
,
Journal of Occupational Health Psychology
18 (2): 173-190 (RAC)
Plante I., de la Sablonnière R., Aronson J.M. et Theoret M.
(2013)
«Gender stereotype endorsement and achievement-related outcomes: The role of competence beliefs and task values»
,
Contemporary Educational Psychology
38 (3): 225-235 (RAC)
Potvin M., Audet G. et Bilodeau A.
(2013)
«L’expérience scolaire d’élèves issus de l’immigration dans trois écoles pluriethniques de Montréal»
,
Revue des sciences de l’éducation
39 (3): 515-545 (RAC)
Smith L.G.E., Amiot C.E., Smith J.R. et Callan V.J.
(2013)
«The Social Validation and Coping Model of Organizational Identity Development: A Longitudinal Test»
,
Journal of Management
39 (7): 1952-1978 (RAC)
Yampolsky M. A. et Amiot C.E.
(2013)
«Priming Self-determined and Non Self-determined Group Identification: Effects on Well-being and Ingroup Bias»
,
Group Dynamics: Theory, Research, and Practice
17 (3): 137-149 (RAC)
Yampolsky M. A., Amiot C.E. et de la Sablonnière R.
(2013)
«Multicultural Identity Integration and Well-being: A Qualitative Exploration of Variations in Narrative Coherence and Multicultural Identification.»
,
Frontiers in Psychology
4 (126): 1-15 (RAC)

2012

Amiot C.E., Sanfaçon S., Louis W.R. et Yelle M.
(2012)
«Can Intergroup Behaviors Be Emitted Out of Self-determined Reasons?: Testing the Role of Group Norms and Behavioral Congruence in the Internalisation of Discrimination and Parity Behaviors»
,
Personality and Social Psychology Bulletin
38 (1): 63-76 (RAC)
Amiot C.E., Terry D. J. et McKimmie B. M.
(2012)
«Social Identity Change During an Intergroup Merger: The Role of Status, Similarity, and Identity Threat»
,
Basic and Applied Social Psychology
34 (5): 443-455 (RAC)
Amiraux V.
(2012)
«État de la littérature. Islam et musulmans en Europe: un objet périphérique converti en incontournable des sciences sociales»
,
Critique internationale
56 (3): 141-157 (RAC)
Amiraux V., Blouin S. et Prudhomme B.
(2012)
«"Crimes d’honneur": Retour sur quelques situations européennes»
,
Canadian Criminal Law Review
16 (2): 93-120 (RAC)
Arcand S.
(2012)
«Transmission of Entrepreneurial Spirit from First to Second Generation Ethnic Minorities in Montreal: Opening Paths for Further Researches»
,
Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy
6 (1): 39-56 (RAC)
Arcand S., Dupuis J.-P. et Langis S.
(2012)
«Language Skills and Efficient Knowledge Transfer: Evaluating Possibilities from the Case of Young Managers»
,
International Journal of Knowledge, Culture and Change Management
11 (4): 297-315 (RAC)
Arcand S. et Hernandez A.
(2012)
«Les cadres expatriés au Mexique: Défis et conseils clés»
,
Revue Gestion
37 (2): 15-22 (RAC)
Armand F.
(2012)
«Enseigner en milieu pluriethnique et plurilingue : place aux pratiques innovantes»
,
Québec français
167: 48-50 (RSC)
Armand F. et Dagenais D.
(2012)
«S’ouvrir à la langue de l’Autre et à la diversité linguistique»
,
Revue de l’Association canadienne d’éducation (ACE)
52 (1) (RAC)
Auger É., de la Sablonnière R., Sabourin M. et Newton G.
(2012)
«Author’s response: Facilitating open access in the behavioral sciences»
,
Data Science Journal
11: 9-28 (RAC)
De Koninck Z. et Armand F.
(2012)
«Entre métropoles et régions, un même raisonnement peut-­il soutenir un choix de modèles de services différent pour l’intégration des élèves allophones?»
,
Diversité urbaine
12 (1): 69-85 (RAC)